Schenck Process je globální lídr v oblasti průmyslových vážicích a dávkovacích technologií, v dopravě a třídění sypkých hmot a v technologiích pro filtraci vzduchu.
Potřeba zákazníka
Firma stála před přesunem výrobního závodu z Velké Británie do ČR v rekordním čase. Když jsme spolupráci začali, bylo plánováno otevření závodu za 3 měsíce.
Naším úkolem bylo převzít vedení projektu, zapojit mezinárodní tým, předat potřebné nástroje a zkušenosti v řízení projektů a zrealizovat přesun v požadovaném termínu.
Jak jsme postupovali
Fáze 1: PODPORA
Inicializace (prosinec 2019)
Zorientování se v situaci, zmobilizování týmu a nastavení jednotlivých směrů, kritických míst (hot point). Tvorba TIP (Tactical Implementation Plan) pro měsíce leden až duben 2020
- Hot point 1: Revize budoucího layoutu výrobní, montážní a skladovací plochy
- Hot point 2: Revize požadavků u UK a definice listu priorit
- Hot point 3: Personální obsazení, potřebné znalosti a plán pro období Q.I + Q.II
Fáze 2: OPERATIVNÍ ŘÍZENÍ PROJEKTU
Operativní podpora (leden a únor 2020)
Operativní řízení aktivit , rozdělování odpovědností, KPIs, termínů. Denní stand up meetingy s členy projektového týmu, operativní koučování členů týmu.
- Využití WAR-ROOM konceptu on-line propojeného přes smart-phony na globální projektové týmy, využití standardů SQDCM, krátkodobých a dlouhodobých akčních plánů, vizualizace TIP
- Nastavení základů Operational excellence, výběr leadera a trénink principů OPEX
- Organizace přesunu výroby a zásob v souladu s termínem Brexitu (leden 2020)
- Podpora lokálního týmu při řešení jednotlivých úkolů souvisejících s přesunem materiálu, nastavením systémů a SW, přesunu jednotlivých celků.
Fáze 3: STABILIZACE CHODU ZÁVODU
Předání a stabilizace týmu (Březen – duben 2020)
- Rozjezd provozu v nové lokalitě včetně návrhu fungování v krizovém období Covid opatření
- přesun WAR ROOM do nových prostor, vytvoření výrobního kalendáře, znalostní matice, nastavení visualního managementu objednávek, quality managementu, standardů práce, podpora při náboru (obsazení klíčových pozic).
NADSTAVBA: Dočasné zastávání pozice ředitele závodu v období květen až červenec 2020.
V průběhu projektu odešel kandidát na ředitele závodu. Operativně jsme převzali řízení závodu na dobu než byl nalezen nový manažer. Měli jsme tak možnost prověřit v praxi efektivitu celého projektu. Současně jsme umožnili, aby firma bez problémů zvládla covid krizi.
Přínosy pro firmu
Zvládnutí přesunu výrob v potřebném termínu.
(jen skluz o týden by díky Covid opatřením znamenal velký ekonomický dopad).
Překonání Covid období
Rozvinutý tým v oblasti Operational Excellenece.
Posílení reputace českého managementu v zahraničí.
Garant realizace: Jaromír Sadloň