Příběh vzniku silného velkoobchodního hráče v oblasti rybářských potřeb

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Hlavním hrdinou příběhu je společnost Rybářská speciálka s.r.o. podnikající pod značkou FISHMASTER. Firma se věnuje prodeji rybářských potřeb a je součástí RSBC Holding, přední české investiční skupiny s téměř 25letou historií, která působí ve 4 zemích a vlastní celkem 35 společností.

Vše začalo tím, že jsme byli požádáni o nezávislý pohled na fungování firmy Společnost neměla výsledky, které si investiční skupina slibovala a naším úkolem bylo prověřit celkový potenciál firmy a navrhnout konkrétní cesty, které povedou ke stabilizaci firmy a dalšímu rozvoji.

Ukázalo se, že úzkým místem fungování firmy bylo finanční řízení, řízení zásob a řízení obchodu. Bylo nezbytné aktuální tým optimalizovat co nejrychleji. Proto se firma rozhodla využít náš model interim CEO s poradenskou podporou. Díky tomuto modelu se za jeden rok podařilo:

  • Stabilizovat cash flow společnosti – optimalizace stavu zásob, nastavení procesu a pravidel pro nákup zboží
  • Optimalizovat a doplnit tým v souladu s budoucími plány firmy včetně návrhu vhodné organizační struktury
  • Zavést práci s nástroji pro řízení obchodního výkonu a cash flow firmy (výkon e-shopu, výkon prodejen, business plán, reporting)
  • Navrhnout novou vizi, která reagovala na zjištěnou „díru na trhu“ a přinesla potenciál pro skokový růst výkonu firmy. Vize byla rozpracována do strategických karet s propočítaným dopadem do ziskovosti/EBITDA a jejím základem bylo vytvoření nového konceptu silného velkoobchodního hráče v oblasti rybářských potřeb. Současně byla podpořena akvizicí společnosti, která posílila pozici firmy v tomto segmentu.

Nedílnou součástí naší práce je etablování vhodného manažerského týmu, který převzal nastavený model řízení a pokračuje v naplnění všech ambicí nové vize.

Co bylo základem úspěchu?

  • Rychlá pomoc na začátku (tým, stabilizace cash flow).
  • Byznys nadhled díky kterému vznikla atraktivní vize s jasnými kroky, kam jdeme a jaký to bude mít dopad na výsledky firmy.