Byznys není věc přežití, je to věc růstu

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Rozhovor s Radoslavem Tesařem do časopisu Be the BEST

Rozhovor odráží naše zkušenosti z poslední doby, kdy jsme měli možnost pro naše klienty nebo pro náš T.Funds posuzovat několik firem, které jsou na prodej nebo řeší vstup investora.

Ukazuje na co všechno se díváme, co nám aktuálně firmám chybí a co je častou příčinou toho, proč z transakce sejde nebo proč se cena za firmu míjí s očekáváním majitele.

  • Fenoménem je absence byznys plánu (rozpočet, kalkulace produktů/služeb, data podle kterých se firma řídí).
  • Přesáhne-li firma obrat 100 mil Kč, potřebuje jízdní řád (transparentnost, řízenou komunikaci, hodnoty, odpovědnost = nastavit řízení).
  • Tři priority, které musí každý podnikatel naplnit:
    • zaměstnanci, kteří věří tomu co děláte,
    • cash flow, které vám dovolí existovat v čase,
    • sebeúcta = odpověď na otázku jaký má moje podnikání smysl.
  • Rozhodující je osobnost lídra – byznys plán si koupíte, procesy si koupíte… ale potřebujete lídra, který k úspěchu chce směřovat. Koukáme na kompetence:
    • Byznysový cit – schopnost vidět klienta, peníze, marže.
    • Úcta k obchodu/ k tomu co chce zákazník – nakonec totiž vždycky rozhoduje zákazník. můžete mít produkt ze zlata, ale musíte ho umět prodat = někdo ho musí koupit.
    • Leadership – schopnost obklopit se schopnými lidmi, pochopit je, motivovat a vytvořit jim prostor – umění využít talent člověka tak, aby ho to bavilo a přitom to mělo smysl pro firmu.
    • Velká pokora – jedna z nejdůležitějších věcí, když ji máte, lidé půjdou za vámi. Klíčové slovo je důvěra. Důvěra zaměstnanců i důvěra klientů v lídra, důvěra lídra v zaměstnance.

Celý rozhovor je k dispozici zde – strana 20 a 21:

https://cot.cz/wp-content/uploads/2019/10/BtB_0222_web.pdf