Z velkoobchodního žraloka i štika maloobchodních vod

Naším klientem byla společnost Auto Kelly. Majiteli se následně firmu podařilo prodat do skupiny LKQ.

Potřeba pospaná slovy zákazníka:

„Jsme velmi dobří ve velkoobchodu. Chceme ale také rychleji růst v maloobchodním prodeji. Jak upravit podobu našich prodejen a vystavení zboží? Jak budeme muset upravit způsoby obsluhy, abychom na prodejně dobře obsloužili velkoobchodního i maloobchodního zákazníka a potvrdili svojí čelní pozici na trhu?“

Jak jsme postupovali:

Cílem bylo poskytnout maloobchodnímu zákazníkovi obsluhu srovnatelnou s kteroukoliv jinou dobrou prodejnou. Tento zákazník nesměl cítit jakékoliv znevýhodnění ani v porovnání s velkoobchodními zákazníky.

  • Úprava prostorového uspořádání prodejen, v některých pobočkách byly pulty obsluhy umístěny do středu a na jedné straně probíhá obsluha velkoobchodních zákazníků, na druhé obsluha maloodběratelů
  • Merchandising – vystavení zboží bylo více upraveno pro maloobchodní prodej
  • Zpracování manuálů obsluhy, adaptačních plánů a školení vedoucích prodejen i jejich personálu
  • Stínování reálných prodejních rozhovorů na ploše, za kasou a na telefonu
  • Nastavení měřitelných ukazatelů maloobchodního prodeje (konverzní míra, počet položek na účtenku atd.), porovnávání s dosaženými výsledky

Důležitá byla i dlouhodobá perspektiva udržení dobrých výsledků. Proto součástí byl také manažerský rozvojový program a koučink vrcholových manažerů společnosti.

Přínosy pro firmu:

  • Zvýšení výkonnosti sítě 70-ti poboček
  • Zavedení standardů/manuálů prodeje a obsluhy velko-obchodních a maloobchodních zákazníků na pobočkách
  • Trénink více než 200 pracovníků, kteří byli svojí povahou spíše technici a museli se naučit prodávat zákazníkům
  • Manažerský rozvojový program
  • Dlouhodobý koučink vrcholových manažerů