Řízení firmy (interim management)
Kdy zvažovat interim management
Domluvte si nezávaznou schůzku
… a pobavte se o možnostech řešení vaší situace. Interim management nemusí být jediné řešení. Díky širokému záběru našich služeb umíme najít vždy tu správnou cestu.
Přínosy využití interim managementu v pojetí M.C.TRITON
RYCHLÁ ADAPTACE
NA FIRMU
PODPORA PORADENSKÉ
SPOLEČNOSTI
Interim manažer má možnost konzultovat problémy ve firmě s experty. To dává možnost dodávat našim partnerům vždy odborná a správná řešení rychle a efektivně.
ŠIROKÉ ZKUŠENOSTI
A KONTAKTY
Interim může využít nejen své zkušenosti (benchmark) z různých společností nebo i z podobných společností, ale také týmu M.C.TRITON.
ZAMĚŘENÍ NA EFEKT
A KVALITNÍ VEDENÍ LIDÍ
Interim není ovlivněn vnitřními zájmy. Směřuje k dosažení nadefinovaných cílů.
Klademe důraz na vedení lidí a komunikaci s lidmi. Lidé ve firmě rozumí, proč se změny realizují, jsou vtaženi do návrhu i realizace. Klíčové lidi také rozvíjíme.
Příklady projektů
V průběhu ročního projektu došlo ke stabilizaci cash flow a optimalizaci organizační struktury společnosti. Byly vytvořeny a zavedeny nástroje pro řízení obchodního výkonu a finančního zdraví, včetně nového business plánu a reportingu. Vznikla nová vize firmy s potenciálem pro výrazný růst výkonu, podpořená akvizicí a jasnými strategickými kartami s propočteným dlouhodobým dopadem na ziskovost společnosti.
Přesun výrobního závodu z Velké Británie do ČR za 3 měsíce a následná rychlá reakce na odchod ředitele závodu. Převzetí řízení výrobního závodu v období covid opatření do doby než byl nalezen nový manažer, jeho zapracování.
Reakce na výrazný nárůst poptávky, který následně vedl k prodlužování dodacích lhůt. Úkolem týmu pode vedení interim výrobního ředitele byla transformace způsobu plánování, řízení výroby a celkového výrobního toku.
Výkonné řízení skupiny 7 společností s cílem zvládnout krizové období a současně realizace změn s cílem skokově zvýšit výkonnost a dosáhnout výrazného vylepšení hospodářských výsledků společnosti.
Podrobnější informace o projektu nemůžeme komunikovat, podléhají smlouvě o utajení (NDA)
Reakce na situaci, kdy se nedařilo obsadit pozici generálního ředitele, kterou do té doby zastával majitel firmy. Naším úkolem bylo nastavit model řízení firmy, který přinese další rozvoj firmy postavený na růstu formou akvizic dalších společností. Vznikla nová strategie, která reagovala na změny na trhu. V návaznosti na to proběhla změna organizačního uspořádání, úprava procesů a přerozdělení pravomocí a odpovědností.
Transformace výzkumného týmu do organizace, která je unikátním dodavatelem systémového řešení pro plazmové zplyňování a vitrifikaci odpadu. Úkolem interim CEO bylo firmu provést dokončením technologického vývoje, zacílením obchodní strategie, vybudováním kompetence systémového integrátora, přípravou legislativně-právního rámce a modelu financování komerčních zakázek. V návaznosti na tyto kroky vyhledat vhodného nástupce a začít postupně připravovat půdu pro vyhledání strategického investora.
Jak nejčastěji postupujeme
RYCHLÁ VSTUPNÍ ANALÝZA
V průběhu 3 týdnů se podíváme na finanční situaci, způsob řízení, lidi ve firmě, obchod a provoz firmy a řekneme vám jak bychom postupovali při převzetí firmy – na co se zaměřit hned a na co v dalších měsících.
NASAZENÍ
INTERIM CEO
S PORADENSKOU PODPOROU
Interim manažer je nejčastěji již součástí týmu na vstupní analýzu.
Dle zadání a situace ve firmě může využít poradenskou podporu v předem schváleném rámci MD.
STRATEGIE ROZVOJE SPOLEČNOSTI
Do 3 měsíců od zahájení interim etapy obvykle zpracováváme společně s lidmi z firmy strategii / cestu pro další růst firmy.
NASTAVENÍ REŽIMU KOMUNIKACE A SPOLUPRÁCE S MAJITELEM
Naši činnost průběžně reportujeme a jednotlivá strategická rozhodnutí schvalujeme s majiteli.
Jako praktické vidíme pravidelné schůzky s majiteli, typicky jednou nebo dvakrát měsíčně (resp. podle potřeby společnosti/projektu).